BismiLlahirRahmanirRahim~

Tuesday, 3 June 2014

Cuti : Aktiviti Pagi Bersama Adik~

BismiLlahirRahmanirRahim~

AlhamduliLlah. Setiap kali cuti, mesti ada perancangan nak berjoging waktu pagi dengan adik, tapi selalunya tak kesampaian sebab cuaca tidak mengizinkan. Dan akhirnya, cuti pertengahan tahun ni, ana dan adik pergi joging di Taman Rekreasi Pantai Batu Burok. Mula-mula sekali, kami berjoging mengelilingi taman 3 kali pusingan. Seterusnya, kami singgah di tempat gymnasium terbuka. Dan kerja ana masa ni duk rakam aksi adik main benda-benda alah ni sambil mengajar adik, macam mana nak gunakan peralatan gymnasium.


Setelah hampir satu jam kami di taman tersebut, kami menuju pula ke Taman Permainan Batu Burok dan adik pergi bermain-main di sana. Sempat juga ana naik buaian dengan adik sebab pagi-pagi ni tak ada la ramai sangat manusia dan bolehlaa nak conquer tempat tu. Hhehe :)

**Bahagia tengok adik gembira**

Akhir sekali, kalau datang ke Batu Burok, pastilah menjenguk ke air lautnya kann.. SubhanaLlah. Cantik sungguh ciptaan Tuhan Yang Maha Esa.


Adik, apa lagi kalau berjumpa laut.. Riang ria bermain di gigi air sambil ditemani dengan deruan ombak. Ombak Rindu..Ehh.. ngee~ Sempat lagi ana jalankan agenda ana, iaitu ajar adik buka tapak Gayong dan tumbukan asas. Huhh.. Bukan senang nak ajar adik sorang ni..

'Rapatkan kedua-dua belah kaki. Kaki kanan tarik ke belakang dan bawa ke kanan.
 Kemudian, rendahkan kedudukan tapak kaki.' -Ana-
'Kakngah, lenguh dah lutut ni.. Cepatlaa..' -Adik-

**Rindu Keluarga Indera Bentara <3

-Moga semua adik-beradik Indera Bentara sihat walafiat dan 
berada dalam perlindungan Allah senantiasa (^_^) -

Hhehe.. Sedikit sebanyak bolehlah ana ajar pergerakan asas pada adik, tambahan pula adik berminat dengan silat ni. Asyik ajak kakak dia bersilat je. Adik o0o Adik :)

**Adik Bongsu, Penghibur Keluarga**

Pantai Batu Burok juga ada menyediakan perkhidmatan kereta kuda untuk pelancong dalam atau luar negeri. Harga yang dikenakan pula berbaloi la juga sambil-sambil menikmati pemandangan di pantai :)

**Adik sengih sokmo**

AlhamduliLlah. Nanti boleh panjat Bukit Besar & Bukit Panorama pula. Tunggu abang long balik cuti minggu depan. Hooray~!! Saaaaayang liLlah umi abah along acik adik <3

Wallahua'lam. Salam Rindu Dari Timur Ke Utara~



Post a Comment